2014. aug. 30.

Kritika - My life


Fejléc
 Nagyon tele van, néha a kevesebb több, és ebben az esetben ez tökéletesen igaz, elég giccsesnek tűnik, valamint nekem túlságosan össze-vissza. A cím lehetne picit világosabb/sötétebb, a színek sincsenek összhangban. 
3/10 

Design
 Valahogy túl kevés. Én a fejlécből egy kicsit visszavennék és hozzáadnék 1-2 extrát a design-hoz. Pl.: html menüt. Az a szövegdoboz az oldalsávban olyan, mint hó a sivatagban, nem oda való. Nagyon érezhető a menü hiánya, 21. résznél már illene betenni egy "történet" menüpontot, hogy össze legyenek gyűjtve a részek, mert az archívumban való turkálást én nem szeretem. A bejegyzések címei elég furák, mindenféleképpen változtasd meg a betűtípust. 
4/10

Tartalom
 Az első, ami szembetűnik az embernek, az a prológus(?): nem igazán értem mi volt vele a célod, de én a helyedben inkább az oldalsávba illesztettem volna be. Semmi nem motivált arra az olvasása után, hogy belekezdjek a történetbe, pedig pont ez lenne a lényege. A történet elég unalmas volt, 3 részben annyi történik, amennyit lazán meg tudtál volna fogalmazni 1 fejezetben is. Ha nem ad az első fejezet semmit az olvasónak nem fogja folytatni, ezt jegyezd meg! Sablonosnak találtam, "egy átlagos lány életét" akarod bemutatni, mikor minden összejön neki, viszont nincsen fő történet szál, csak úgy jönnek a gondok és ennyi, úgy őszintén én nem élveztem az olvasását. Viszont tetszik, hogy kitérsz a válásra minden szemszögből, csak az volt vele a baj, hogy rosszul közelítetted meg: nem azt kéne megfogalmazni, hogy ki mit csinál, hanem, hogy ki mit érez, hiszen ez a lenne az egész lényege.
3/10 

Fogalmazás
 Olvasás közben úgy éreztem magam, mintha egy hosszú-hosszú bemutatkozást bújnék, és megjegyzem: nem volt kellemes. A te esetedben túl sokat térsz ki arra, hogy ki mit csinál, persze az olvasónak azt is tudnia kell, de nem csak ez van. Részemről én nem bírom, ha a dolgokat leírják több szemszögből, mert elég értelmetlen, különösen, ha a cselekményeket más szemszögből már megírtad. - Persze vannak olyan írók, akik tökéletesen levezetik a történetet így is (ők sem 3-4 szemszögből), de te nem. Gyakran ugráltál az idők között pl.: "- Menj el!! – mutatok az ajtóra és felnéztem pont a szemébe mondtam. Mintha valami megcsillant volna a szemében..".
 A párbeszédeknél eléggé idegőrlő tud lenni, ha mindig írsz valamit, különösen ha ez a valami 1 db szó.
Én azt tanácsolom, hogy olvasd át még 2x azt, amit írsz, mert ez így számomra élvezhetetlen volt. És végül egy óriási hiba: az idő műlásának fogalmazása. Egy történetben az egyik legnagyobb probléma, ha nem tudod jelölni, hogy múlik az idő, én megértem, hogy te ilyen naplószerűen akartál fogalmazni, de akárhogy nézzük, a történet írás nem keverendő össze a napló vezetéssel. Szerintem olvass el jó pár ilyen témájú könyvet, ugyanis a fogalmazás nagyon nem megy.
1/10

Helyesírás/szerkezet
 Ami először feltűnt az a "három" pont volt: miért csak kettő? Utóbbit is rengetegszer használtad, olyan helyekre is, ahová felesleges. A párbeszéd végére nem írunk pontot, ha utána cselekmény van:
Tessék. - mondta. <- HELYTELEN HELYES -> Tessék - mondta. (Itt még többet olvashatsz erről) Viszont nagyon boldog voltam, mikor láttam, hogy tagoltál, tehát így tovább, a tagolást NE HAGYD ABBA (még akkor se, ha a bloggerek 90%-a hanyagolja)!
 A vesszőket is kihagytad helyenként, a mondatokat vagy rosszul, vagy egyáltalán nem zárod le, erre figyelj oda! Tanácsolom, hogy word-ben írd meg a történetedet (ha nem ott írod...), és minimum 3x olvasd át alaposan.
4/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése