2014. aug. 31.

Kritika - Hős a sötétben


Fejléc
 Nem lenne rossz... ha, a  kép effect nem deformálná el, és ha nem lenne agyon mázolva. Két dolgot van, amit nem értek: minek kellett rátenni, hogy "Harry Potter"? Rá kell nézni a blogodra, és már egyből szembetűnik, hogy HP-nek semmi köze nincsen ehhez... sőt! A másik meg a keret ill. a fa + a gömb: nagyon nem oda illőek, teljesen felesleges volt betenni őket, mert az összhatáson csak rontanak, a kerettel is ugyan ez a bajom: "minek?". 
5/10 

Design
 Na ezen ledöbbentem, nem tudom, hogy te mit látsz, de a blogod így jelenik meg:


De, hogy minden problémára ki tudjak térni, kéntelen vagyok pontokba szedni a kritikának ezt a részét. 
  1. Először is, miért kell egy történetes blogra zenelejátszó?! A te blogodon olvasni kell, nem? Rengeteg embert nagyon tud zavarni a zene olvasás közben (köztük engem is), szóval ezzel csak magadnak teszel keresztbe. Nem beszélve arról, hogy mindenkinek más a zenei ízlése, és ha valaki mondjuk vendégek VAGY munkatársak (utóbbinak kicsi az esélye) előtt nyitja meg a blogodat, akkor bekerül egy elég kellemetlen helyzetbe, én mindenképpen kivenném a zene lejátszót. 
  2. Havazás. Miért havazik a blogod úgy, hogy közben az egérből is jönnek csillámok? Az egyiket vesd el (én az előbbit javasolom). 
  3. Villámlás?! Na ez már-már komikus. Teljesen fölösleges volt oda betenni, mert csak csicsázod vele az így is giccses blogodat, nyugodtan, lelkiismeret furdalás nélkül kiveheted onnan. 
  4. Képeffekt: Engem irdatlanul idegesített, hogy a fejléc megmozdul, vele együtt az összes kép. Valami szolidabb képeffect-t kéne használnod, mert ez így nagyon zavaró, különösen, hogy mögötte még megjelenik egy másik kép(?) is... minek? 
  5. Modul: miért tömtél bele annyi képet? A 98%-ának semmi jelentősége sincs, és néha jobb hagyni az olvasót, hogy maga mérje fel a dolgokat a történetedben, ez már a szájbarágás felsőfoka. Csomó haszontalan elem, de ami hasznos lenne, az bezzeg sehol: archívum, rendszeres olvasók, egy menü. A képeket vedd ki: AZ ÖSSZESET! CSINÁLJ MENÜT! Tudom én, hogy van menü, de egy bejegyzésben?! - AZ AZ OLDALSÁVBA VALÓ! Rendszeres olvasók-> ha teszed feltűnőbb helyre, azzal magadnak teszel megint csak keresztbe. 
  6. Link effect/szöveg: a link effect borzalmas, nem térnék erre ki részletesebben, a lényeg az, hogy undorító, szóval cseréld le A szöveg úgy szintén, nem kéne dőlt betűt használnod. "Legkésőbb két hetente szoktam frissíteni!" - na ennek a stílusával kezdj valamit, mert nagyon idegesítő, ahogy villog.
Lényeg a lényeg: tudod, a kevesebb néha SOKKAL több, és ez a te esetedben 100%-ig igaz. Sürgős design cserét javasolnék, amiben kénytelen leszel egy designer blog segítségét kérni (akár minket). 
0/10

Tartalom
  Nos először is: a történeted egy nagyon érdekes, és különös szemszögből közelíti meg az eseményeket - előzményeket, egyáltalán nem mondanám sablonosnak! Bár sajnos én is beleesek mindig abba a hibába, mint a legtöbben, hogy a design alapján ítélem meg a történetet, és hogy őszinte legyek: kellemesen csalódtam. Fantasztikusan írsz, és lényeges dologról írsz. Imádom a Harry Potter-t, azon nőttem fel, viszont Bellatrix karaktere mindig is ellenszenves volt, sosem gondoltam bele, hogy ő vajon mit is élhetett át. Egyetlen tanácsom van: NE HAGYD ABBA!
10/10

Fogalmazás
 Tökéletes! Valami eszméletlen jól fogalmazol, nem egy 15 éves szintjén vagy, sok írót lekörözöl, és ezt a jövőben használd ki, ugyanis nem mindenki születik ilyen tehetséggel. 
10/10

Helyesírás/szerkezet
 Na itt már azért voltak bajok. Alapvetően túl hosszú egy fejezet, tudom, hogy könyvekben 5-6, de akár 15 oldalasak szoktak lenni, de fanfiction-nél általában ezeknek a fele, háromnegyede. Egy-két helyen túl sok a szóismétlés, nem zárod le néha jól a mondatokat, gyakori, hogy túl hosszú, vagy túl rövid lesz egy mondatod. És ugyebár bekezdéseket nálad sem láttam. 
10/7
Tanácsok: 
  1. AZONNALI DESIGN CSERE, ÉS A FEJLÉCET SEM ÁRTANA LEVÁLTANI
  2. Az oldalsávból vedd ki a képeket, és tedd be oda a chat-t és a a rendszeres olvasók modul-t
  3. Rövidebb fejezetek kénének, és nem ártana egy történet bemutató, ill. egy prológus. Utóbbit kiveheted az 1 fejezet elejéből, mert az teljesen olyan, mintha az lenne. 
  4. Tagold! 
  5. Vigyázz, hogy ne legyenek túl hosszúak a mondataid

1 megjegyzés: