2014. aug. 22.

Kritika - The Mafia


Fejléc
 Ronda. Selena úgy virít ott, mint egy lávatenger az északi sarkon. Tipikusan olyan fejléc, amiben a készítő összekeresgélt csomó képet, és összemosta őket, majd berakott egy szereplőt (ismerem ezt a módszert, régebben, kezdőként én is hasonló módon készítettem fejlécet, az oldalon még mindig megtalálhatók az utóbbi "technikával" készültek). Viszont plusz pont, hogy a cím olvasható és illik a fejléchez. 

Design
 Hát, hol is kezdjem. A szürke háttér nagyon csúnya, nem láttam még egy olyan blogot sem, ahol a szürke háttér olyan "hű de milyen jól" passzolt volna, nos... a tiéd sem ilyen. De még mielőtt kitérnénk a lényegre ezzel kapcsolatban felhívnám valami nagyon fontosra a figyelmedet: NE HASZNÁLJ ZENELEJÁTSZÓT! (még akkor se ha nem automatikusan indul el)
1: Nem mindenkinek ugyan olyan a zenei ízlése
2: A legtöbb ember már a látványától megijed és kilép
3: Olvasás közben sokaknak idegesítő zenét hallgatni 
Szóval minden lelkifurdalás nélkül leveheted onnan. Az egér sem tetszik, én lecserélném. Na és a fénypont: a chat (?). Ha nem tudsz html kódokat használni, akkor inkább meg se próbáld, mert valószínűleg nem fog sikerülni. Én még a mai napig ha elkészítek egy munkát egy másik, direkt erre a célra fenntartott blogra töltöm fel. A chat (ha az akart lenni ott alul, jobboldalt az a valami...) nem működik! Én bízom benne, hogy te csináltad, és nem egy design blog, de ha mégis, akkor téged jól megszívattak :D. A navbar sem tetszik, nem illik oda, levenném a helyedben.

A másik meg az oldalak: a szereplők oldalával még nincs semmi bajom, a fekete háttért leszámítva, ami olvashatatlanná teszi a szöveget, de annál inkább elrettentem, mikor megláttam a fejezetek oldalát. Undorító a hatalmas betűtípus, és az a fehér háttér, a link effect meg még rátesz 100 lapáttal. Azt tanácsolom, hogy feltétlenül keress fel egy designer blogot, hogy valami külsőt varázsoljon neked. 
 És ha lehet, akkor csinálj egy kis bemutatót a modulba, amiben a történetedről írsz, az emberek reflexből vagy a prológust vagy a bemutatót olvassák el először, és ha utóbbiak tetszenek nekik, akkor kezdik csak el a történetet. 

És végül: a komment ablaknál a rekomment (válaszra válaszolás) olvashatatlan, szó szerint! Fehér alapra írni fehérrel egyértelműen butaság, javítsd ki! 

Történet
 Maga a történet eleinte érdekesnek minősült, az elején úgy voltam vele, hogy legyen bármilyen sok értelmetlen mondat, és helyesírási hiba, maga a történet eredeti. Nos, tévedtem. Ez egy Rómeó és Júlia dráma átdolgozva, természetesen nem erre számítottam, tehát nagy csalódás volt. Ha a srác tényleg az a "kemény, rossz fiú" lenne, aki habár szerelmes a csajba, mégis bűnöző (és erre büszke is), akkor azt mondanám, hogy még nyomon is követném az eseményeket, de az effajta szerelmi drámákból millió van, és valahogy engem nem érdekelnek.
 Nagyon sietsz! Nem csak azt kell leírni, hogy mi történik, egy picit a tárgyakra, a helyekre, az illatokra, hangokra és az ezáltal keltett érzelmekre is ki kéne térni, hogy bevezesd az írót a TE világodba, és ezt mind úgy csináld, hogy ne legyen érthetetlenül agyonfogalmazva.

Helyesírás/szerkezet
"Minden ugyan úgy indult mint minden reggel....csak most éppen pakoltunk,apám miatt LA-be kellett mennünk már meg szoktam a kényszer utazásokat! Német ország,Kína,Francia ország,USA ezekre a helyekre el rángattak pedig én szívesebben voltam otthon! Mindenki azt hiszi hogy fú nekem milyen jó sorsom van...hát pedig nem!! Szerintem a szüleim olykor el felejtik hogy létezem! De ha egyeseknek ez jó akkor oké......! Megérkeztünk a reptérre várni kellett egy kicsit..én addig zenét hallgattam..." - na én már ezen után görcsösen olvastam tovább. Fantasztikus, hogy néhány mondatba milyen sok helyesírási hibát tud egy átlag ember begyömöszölni, nem beszélve arról, hogy nem fogalmazod meg rendesen a mondatokat(....!!!!!). A bekezdésekre már ki sem térnék, ugyan minek az, nemde? Tanácsolom, hogy inkább world-ben írd a történetedet. Amennyiben ott írod, akkor meg minimum 4x olvasd át. Párbeszédben NEM RÖVIDÍTÜNK (és gusztustalannak is tartom, a rövidítések facebookon, átlag bejegyzésekben, ahol a beszélő te magad vagy elmennek, de történetben NEM)! Milyen az már, ha anyukád beszél veled és hirtelen azt mondja, hogy "pl"? Ezt hanyagold!
 Ha egy szereplőd magában gondolkodik nem ártana macskakörmöt használni, és utána kötőjelet. A mondataid nagyon értelmetlenek, ha alkalmaznál vesszőket, illetve lezárnád a mondatokat, mikor azoknak végük milliószor jobb lenne az összhatás.
pl.: "...gyerekhez meg hozzá vágnak egy köteg pénzt.Hogy vegyen belőle magának valami szépet magának..." ÜGYELJ A SZÓISMÉTLÉSRE!
  • a négy pont nem három pont! 
  • SZÓISMÉTLÉS!
  • Mondatvégi írásjel!
  • Bekezdés!
  • ÍRÁSJELEKET NEM HASZNÁLSZ RENDESEN!
  • Összecsapod! 
Össz. pontozás: 4/10

Tanácsok:
  • Egy új design!
  • Új fejléc!
  • Csinálj valamit a komment ablakkal!
  • Kezdj valamit a chat-el! 
  • Írj word-ben, mert az érzékeli a helyesírási hibákat!
  • Ne csapd össze!
  • Használj írásjeleket!
  • Zárd le a mondatokat, ha vége! 
  • Vigyél valami csavart a történetbe, mert ez már nagyon elkezdett sablonosodni! 
  • Ne használj több felkiáltójelet, 4 pontot, és több kérdőjelet!
  • Ne rövidíts! 
Remélem hasznos volt számodra ez a kritika. 

1 megjegyzés:

  1. Szia! Köszönöm a kritikát amin tudok változtatok!! És készül az új design szóval ha szeretnéd megnézheted:) a fejléc még nincs kész de,készül^^
    Még 1x köszönöm!!

    VálaszTörlés